Haberler
Haberler
Mesleki Eğitim Merkezi Öğrencileri Anaokulumuza Misafir Oldu
Niğde Mesleki Eğitim Merkezi idareci, öğretmen ve öğrencileri okulumuza misafir oldu.Çıraklık bölümü öğrencileri anaokulu öğrencilerinin saç bakımını yaptıktan sonra onlara ikramda bulundu.Öğrencilerimiz bu güzel etkinlikte çok eğlendi.Bu güzel çalışmada emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
DevamıDilimizin Zenginlikleri Nisan Ayı-MİLLİ ÖGELER İÇEREN ŞİİR VE ŞARKILARIN ÖĞRETİLMESİ
Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında milli ögelerin çocuklarca daha kolay benimsenmesini sağlayan kültürel etkinliklerin gerçekleştirildiği bir ay oldu.23 Nisan kutlamaları yapılarak proje çalışmaları da gerçekleşmiş oldu.
DevamıOkulumuzda Minik Eller Sağlıklı Nesiller Projesi Uygulandı
Bu yıl Geleneksel Niğde Eğitimde İyi Örnekler Yarışması "Sağlıklı Yaşam Teması"yla 14 Mayıs'ta düzenlenecektir. Anaokulu olarak biz de bu yarışmaya "Minik Eller Sağlıklı Nesiller" projemizle başvuracağız.Bu projede yapılanlar: Okulumuzda bir ata tohum bahçesi oluşturuldu. Filizlendirdiğimiz ürünleri bahçeye ve saksılara diktik ve sağlıklı ürün alma sürecindeyiz. Öğrencilerimizin zihinlerinde projeyi somutlaştırmak için kendilerinin de evde minik bahçeler oluşturmalarını sağladık. Öğrencilerimizin ve velilerimizin de fikirlerini alarak öğretmenlerimizin rehberliğinde hikâye oluşturduk. Story Jumper uygulamasında kitap haline getirdik. Okulda güne spor yaparak başladık ve sağlıklı yaşam becerisi olan günlük egzersiz yapma alışkanlığını öğrencilere kazandırdık. Evde yetiştirdikleri ürünleri okula getirip arkadaşlarıyla paylaştılar.Balkonda yetiştirdiğimiz ürünleri son olarak bahçeye ekmeyi başardık. Proje de emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
DevamıDİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI ÇALIŞMALARI
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Mart ayında Zıt Kelimeler,uyaklı kelimeler, deyimleri kullanma becerisi dramalar vb çalışmalar yapıldı.
DevamıDilimizin Zenginlikleri Şubat Ayı Kültürel Etkinliklerimiz
Kültürel değerlerimiz bize dedelerimizden, ninelerimizden kalan maddi ve manevi miraslardır. Öğretmen DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ kapsamında uygulanacak etkinlikler için önceden hazırlıklarını yaptı. Proje kapsamında bu ay öğretilecek konular, üzerinde durulacak içerikler yakından uzağa ilkesi benimsenerek önce bulunduğumuz il, sonra çevre iller, sonra da ülkemiz baz alınarak kültürel ögeler seçilerek çocuklara aktarılmak üzere hazırlandı. Öğretmen kültürel öğelerimizin neler olduğuna dair çocuklara sorular sorarak çocukların bu konuda ki hazır bulunuşlukları yokladı. Öğretmen dosyada bulunan kültürel ögelerimiz kartlarını çıktı alarak gösterdi. Kartlar sınıfta sergilenerek tek tek üzerinde sohbet edildi. Kültürel ögelerimizin neler olduğuna dair birlikte çıkarımlarda bulunuldu. Daha sonra öğretmen çocuklara kültürel ögelerimiz ile ilgili aşağıda ki gibi bir açıklama yaparak çocuklara bu konuyu daha net aktarmaya çalıştı.Öğretmen çocuklarında dahil olabileceği yaşamdan örnekler verebileceği şekilde sohbet ortamı oluşturarak kültürel ögelerimiz hakkında çocuklarla sohbet etti. Yöresel kıyafetler, yöresel yemekler, düğünler, asker uğurlamaları, oynanan oyunlar vs. çocuklarla birlikte konuşuldu.Okul öncesi öğretmenlerimiz konuya göre belirledikleri temalara uygun etkinlikler yaptı.Kültürel ögelerimizi yansıtan Nasreddin Hoca, Mardin Yöresi ve Nevşehir yöresi etkinlikleri yapıldı.
DevamıDilimizin Zenginlikleri Projesi Uzman Daveti Etkinliği
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayı eylem planı çerçevesinde Halil Kitapçı Anaokulu öğrencileri için uzman daveti etkinliğinde Yazar-Öğretmen Ülkü DEMİRAY'ı okulumuzda misafir ettik. Yazar Ülkü DEMİRAY'ın anlattığı masalı öğrencilerimiz beğeniyle dinleyip, masala zaman zaman şarkı söyleyerek ve halay çekerek eşlik ettiler.Yazarımız Ülkü Demiray, öğretmenlerle gerçekleştirdiği sohbetinde masalların çocuklara ulaşmada önemli bir araç olduğunu,hepimizin üstüne önemli görevler düştüğünü hatırlattı.
DevamıDilimizin Zenginlikleri Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları
Etkileşimli kitap okuma okul öncesi dönemde yer alan çocuklara kitap okumaktan ziyade etkileşimleri barındıran bir süreçtir. Çocuk pasif dinleyici konumundan uzaklaştırılır ve çocuğun sürece aktif olarak dahil olması sağlanır.Etkileşimli kitap okuma çocukların yazı ve sesbilgisel farkındalıklarını desteklemektedir. Bu proje kapsamında okulumuzda yürüttüğümüz aile katılımı çalışmaları, sınıf içi etkileşimli kitap okuma saatleri, bütünleştirilmiş diğer faaliyetlerimizle çocuklarımızın bütün gelişim alanlarının desteklenmesi amaçlanmıştır.
Devamı